Sensasi

Perkasa Menyeru Agar Umat Islam Memboikot Starbucks dan Microsoft Kerana Mereka Pro-LGBT

Masyarakat LGBT baru-baru ini telah disahkan untuk perkahwinan di banyak negara di luar negara dan bahkan negara Asia seperti Taiwan juga, baru-baru ini. Amerika adalah salah satu negara pertama yang terbuka kepada perkahwinan seks yang sama. Namun, ianya adalah haram di Malaysia untuk berkahwin dengan seseorang yang mempunyai hubungan seks yang sama.

Ketua Pegawai Eksekutif Starbucks, Howard Schultz menyokong perkahwinan sejenis dan LGBT. Dia menjelaskan pada 2013, memanggil semua pemegang saham anti-gay untuk menjual stok mereka jika mereka menentang LGBT. Beliau juga membuat kenyataan mengenai kritikan terhadap mereka yang menentang komuniti LGBT dan menyokong perkahwinan gay pada tahun 2012.

Beberapa hari lalu, kumpulan Pribumi Perks di Malaysia menyeru semua orang Islam di seluruh negara untuk memboikot Starbucks mengenai perkara ini, sebagai ketua eksekutif menyokong lesbian, gay, biseksual dan transgender.

Ini berlaku sehari selepas seorang ilmiah membuat panggilan yang sama untuk memboikot jenama itu, dan menggesa pihak berkuasa untuk membongkar lesen operasi rantaian kopi antarabangsa serta syarikat-syarikat lain yang pro-LGBT seperti Microsoft juga.

Ketua Biro Hal Ehwal Islam, Amini Amir Abdullah berkata dalam pernyataannya,

“Perkasa menggesa umat Islam di negara ini untuk memboikot Starbucks kerana rangkaian kopi antarabangsa Amerika Syarikat yang berpangkalan di Amerika Syarikat ini menyokong LGBT dan perkahwinan sejenis. Perkasa juga menggesa kerajaan untuk menilai semula lesen perdagangan yang diberikan kepada syarikat yang menyokong perkahwinan sejenis dan LGBT. “

Amini mengakui bahawa kenyataannya dibuat berdasarkan laporan mengenai CEO Starbucks Howard Schultz yang menyokong perkahwinan yang sama dan jantina dalam masyarakat LGBT.

Adakah anda fikir ini baik-baik sahaja, atau adakah ia terlalu serius?

Anwar Abbas dari Muammadiyah, dari sebuah kumpulan Islam Indonesia telah berkongsi keprihatinannya sehari sebelum kerajaan membatalkan lesen operasi Starbucks kerana ia tidak selari dengan ideologi negara, menurut The Malay Mail.

Sebelum ini pada 2014, dikatakan bahawa NGO Islam juga menyeru untuk memboikot terhadap Starbucks, McDonald dan British Bank HSBC kerana menyokong Israel Zionis.

Starbucks adalah salah satu rangkaian kopi yang menjual kopi premium dan paling popular di Malaysia. Ramai kawan yang kita tahu dan suka melepak di tempat ini. Apa yang akan anda lakukan jika ianya dilarang dan ditutup di seluruh Malaysia?

 

 

 

 

See also:

The post Perkasa Menyeru Agar Umat Islam Memboikot Starbucks dan Microsoft Kerana Mereka Pro-LGBT appeared first on The Coverage Edisi BM.



Sumber: TheCoverage


LAYARI
LIKE PAGE KAMI DI FACEBOOK @CiteHeboh

Share Artikel Ini :

Dikuasakan oleh Blogger.