Sensasi

Pembantu Rumah Mencuri Barangan Yang Berharga Sebanyak RM40,000 Di Rumah Pelakon Tempatan Semasa Cuti Raya

Kes-kes pembantu rumah yang mencuri dari majikan mereka sering melanda tajuk-tajuk utama di surat khabar.

Ketika pembantu rumah semakin terbabit dalam pengurusan keluarga untuk membantu menjalankan rumah tangga, masalah pembantu rumah yang mencuri dari majikan mereka pastinya diantara masalah yang mungkin akan terjadi.

Baru-baru ini, seorang pelakon terkenal Malaysia, Nazia Mustafar telah meninggalkan kediamannya dan mengamanatkan pembantu rumahnya yang baru bekerja di rumahnya semasa cuti Hari Raya. Keputusannya membebankan beliau RM40,000, apabila pembantu rumah itu berlari dengan barangan berharganya, diantaranya adalah jam tangan dan perhiasan yang mahal.

Menurut NST, pelakon itu pergi bercuti bersama keluarganya di Bangkok dan telah merancang untuk kembali pada 30 Jun.

Nazia menyedari tentang kejadian itu apabila dia dimaklumkan oleh jiran yang melihat sesuatu yang tidak kena. Jiran kemudian memberitahu polis yang pergi memeriksa rumah di Seksyen U11.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Penolong Pesuruhjaya, Shafien Mamat, berkata mereka menerima maklumat daripada jiran bahawa rumah tersebut telah dipecah kira-kira jam 8.25 malam Rabu lalu.

Pembantu rumah Nazia

“Pemeriksaan mendedahkan bahawa sebuah bilik di tingkat pertama rumah dibuka dengan paksa, dan ia digeledah, dipercayai dilakukan oleh pembantu rumah.

“Pelakon itu membuat laporan apabila dia tiba semalam. Polis dimaklumkan bahawa dia hanya mengupah pembantu rumah, yang tidak mempunyai dokumen perjalanan yang sah, kira-kira seminggu yang lalu,” kata Shafien.

Pada masa kini, polis sedang mencari wanita itu, pada masa kini hanya dikenali sebagai Fitri. Pembantu rumah itu digambarkan sebagai wanita berbadan mungil dengan kulit yang berkulit terang.

(Sumber: Coconuts KL)

 

 

 

 

See also:

The post Pembantu Rumah Mencuri Barangan Yang Berharga Sebanyak RM40,000 Di Rumah Pelakon Tempatan Semasa Cuti Raya appeared first on The Coverage Edisi BM.



Sumber: TheCoverage


LAYARI
LIKE PAGE KAMI DI FACEBOOK @CiteHeboh

Share Artikel Ini :

Dikuasakan oleh Blogger.