Sensasi

Empat Wanita Berbangsa Cina Ditangkap Kerana Membunuh Seorang Lelaki Warga Emas

Kita sudah tahu, kadang-kadang mangsa kemalangan di China akan meminta pampasan walaupun orang yang menyelamatkan atau membantu mereka bukan orang yang cederakan mereka. Kejam, tetapi itu adalah keadaan yang sebenar.

Seorang wanita yang tidak dinamakan dan tiga sahabatnya menaiki tricycle di sebuah jalan di Daerah Daoli, China, selepas makan tengah hari. Pada masa itu, mereka melanggar seorang lelaki tua pada 29 Jun. Dia dan rakan-rakannya meletakkan lelaki itu di belakang tricycle dengan niat untuk membawanya ke hospital.

Penunggang itu berkata dia dan rakannya tidak melihat sebarang kecederaan pada lelaki itu dan percaya dia masih hidup dan tidur ketika dia berdengkur.

Walau bagaimanapun, selepas kira-kira 6km selepas mereka bermula perjalanan mereka, wanita itu memutuskan untuk membiarkankan lelaki tua berhampiran sebuah kampung kerana mereka takut bahawa dia akan meminta ganti rugi ketika dia bangun.

Sementara itu, saksi kejadian memberitahu anak kepada lelaki itu untuk memaklumkan tentang kejadian itu ketika dia berjalan-jalan dan dia dibawa ke hospital oleh empat wanita itu. Anak perempuan lelaki tua itu bergegas ke rumah tetapi tidak dapat mencari ayahnya di mana-mana hospital berdekatan.

Dia kemudian membuat laporan dengan polis dan dua jam kemudian, dia diberitahu bahawa bapanya didapati tidak bermaya di sebuah kampung.

Polis menghabiskan 5 hari menyiasat dan mencari wanita itu dan mereka berjaya menangkap wanita dan kawan-kawannya kerana disyaki membunuh.

Tidak kira apa yang berlaku, jika anda telah melanggar seseorang di jalan raya atau anda menyebabkan apa-apa kecederaan kepada sesiapa, anda harus mengambil tanggungjawab. Tidak kira ianya dengan menghantarkan orang itu ke hospital atau merawat luka mereka.

(Sumber: South China Morning Post)

 

 

 

 

See also:

The post Empat Wanita Berbangsa Cina Ditangkap Kerana Membunuh Seorang Lelaki Warga Emas appeared first on The Coverage Edisi BM.



Sumber: TheCoverage


LAYARI
LIKE PAGE KAMI DI FACEBOOK @CiteHeboh

Share Artikel Ini :

Dikuasakan oleh Blogger.