Sensasi

Selepas Obama, PM Malaysia Najib dan Sekeluarga Bercuti di Bali di Hotel Yang Pernah Didatangi Oleh Raja Salman

Perdana Menteri Malaysia Najib Razak telah mendarat di Bali, Indonesia, untuk percutian lima hari bersama keluarganya.

Pemimpin Malaysia telah mengembara ke syurga yang merupakan pulau tropika itu telah menggunakan pesawat Airbus A-319. Beliau telah mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Ngurai Rai pada petang Isnin.

Sumber: Reuters

Beliau disambut oleh beberapa pegawai Bali, termasuk Gabenor Made Mangku Pastika, Panglima Tentara Udayana Jenderal Komaruddin Simanjuntak, Kepala Polisi Bali Inspektur Jenderal Petrus Golose dan Panglima Angkatan Udara Ngurah Rai I Wayan Superman.

Laporan media telah berkata lapangan terbang itu tidak ditutup buat sementara waktu untuk pemimpin Malaysia walaupun beliau mendapat keutamaan yang diberikan kepada bekas Presiden AS Barack Obama yang juga bercuti di Bali.

“Tidak ada penutupan lapangan terbang, tetapi kami memprioritaskan penerbangannya, seperti yang kita lakukan ketika Obama tiba,” kata kolonel udara.

Menurut Tempo, Najib dibawa keluar dari lapangan terbang kira-kira 30 minit selepas ketibaan beliau, meninggalkan melalui pintu timur, keluar sama yang digunakan oleh Obama dan Raja Arab Saudi Salman Abdul Aziz Al Saud.

Polis dan tentera kemudian mengiringi rombongan Najib ke St Regis Hotel di Nusa Dua, tempat Raja Salman pernah tinggal.

Sumber: Expedia

Tiada maklumat lanjut mengenai rancangan percutian Najib di Bali. Dia dijangka meninggalkan pulau itu bersama keluarganya untuk Perth, Australia, pada 30 Jun.

Lawatan beliau ke Bali, bagaimanapun, bertepatan dengan Obama. Bekas presiden Amerika Syarikat, bersama isterinya, Michelle Obama dan dua anak perempuan telah melawat Bali pada Jumaat lalu untuk rehat lima hari dan akan menyambung perlancongan meraka pada hari Rabu untuk Yogyakarta dan Jakarta.

Menurut Jakarta Post, Obama dan sekeluarga telah melawat beberapa tempat tumpuan pelancong utama, termasuk Muzium Seni Agung Rai, teres beras Jatiluwih dan Sungai Ayung, yang terletak sebuah batu dari hotel mereka, Four Seasons Resort Ubud.

Di teres beras, mereka dilaporkan telah berjalan melalui 500m laluan mendaki yang mengelilingi sawah padi sebelum melawat petani tempatan di Pura Subak.

Di Sungai Ayung di Kampung Bongkasa pada hari Isnin, Obamas dilaporkan menghabiskan dua jam melayari sungai di rakit yang diuruskan oleh pemandu profesional.

Mengulas mengenai lawatan dua pemimpin itu sebelum ketibaan minggu lalu, jurucakap polis negara Brig Gen Rikwanto berkata beliau percaya kehadiran mereka akan “memeriahkan Pulau Dewa, yang sudah sesak oleh pelancong domestik dan antarabangsa, terutama semasa percutian Idul Fitri”.

Pegawai itu juga memberi jaminan bahawa langkah keselamatan akan dilaksanakan untuk memastikan kedua-dua VVIP menikmati percutian mereka.

(Sumber: Asian Correspondent / Free Malaysia Today)

 

 

 

 

See also:

The post Selepas Obama, PM Malaysia Najib dan Sekeluarga Bercuti di Bali di Hotel Yang Pernah Didatangi Oleh Raja Salman appeared first on The Coverage Edisi BM.



Sumber: TheCoverage


LAYARI
LIKE PAGE KAMI DI FACEBOOK @CiteHeboh

Share Artikel Ini :

Dikuasakan oleh Blogger.