Sensasi

[UPDATE] Lelaki Remaja Berusia 16 Tahun Enggan Meninggalkan Isterinya Yang Berusia 71 Tahun Untuk Solat Jumaat

Saya yakin hampir semua antara anda semua sudah dengar tentang pasangan Indonesia yang mengugut untuk membunuh diri jika kedua-dua keluarga enggan memberikan berkat mereka untuk kesatuan mereka, Selamat dan Rohaya.

Tidak lama selepas pasangan itu bernikah, berita tentang suami berusia 16 tahun mengunci isterinya berusia 71 tahun di rumah setiap kali keluar. Alasannya kerana dia berasa cemburu dan bimbang yang lelaki lain akan mengambil Rohaya darinya. Tiada siapa yang mahu mencuri isteri anda, yakinlah!

Sumber: Lobak Merah

Menurut Lobak Merah, pasangan itu telah dijadikan tajuk berita setelah Selamat mengakui tidak pergi ke solat Jumaat kerana dia akan merindui isterinya.

Ternyata pada hari perkawinan mereka, pemimpin desa mereka telah memberi nasihat kepada Selamat untuk menjadi suami yang baik kepada isterinya, supaya tidak mengabaikan solatnya dan dengan setia menjalankan perintah agama.

Sumber: Tribun Bali

Rohaya sentiasa mengingatkan suaminya untuk mengingati solatnya tetapi dia enggan mengambil langkah dan sebaliknya mengundang isterinya untuk mengikutinya ke masjid.

“Saya telah mengingatkan beliau untuk sentiasa mengingati solatnya.

“Saya beritahu dia untuk mengingati kata-kata ketua kampung. Sekiranya hari Jumaat, dia mesti pergi ke masjid untuk solat Jumaatnya. Dia juga menjemput saya untuk pergi bersamanya.”

Bagi umat Islam, lelaki Muslim dikehendaki pergi ke masjid pada hari Jumaat untuk melaksanakan doa mereka yang biasanya tidak lebih dari 2 jam. Tetapi suami muda enggan meninggalkan rumah untuk berdoa kerana dia takut dia akan  merindui isterinya sekiranya terpaksa menunggu lama.

Rohaya mengakui bahawa dia terkejut dengan perangai Selamat dan dia marah dengannya kerana dia sentiasa mengingatkannya untuk menjadi suami yang baik dan seorang lelaki yang setia.

Rohaya terpaksa menjelaskan kepadanya bahawa wanita tidak pergi ke masjid untuk solat Jumaat seperti lelaki.

Sumber: Banjarmasin Post

Mereka juga menyatakan keinginan untuk mempunyai anak bersama kerana mereka bekerja keras untuk mendapatkan anak-anak mereka sendiri selepas berbulan madu mereka di Jakarta.

Remaja telah memilih nama untuk anak-anak mereka! Rohaya memberitahu,

“Dia mahu nama anak perempuan kami Putri Permata Sari dan anak kami Andre Maulana.”

Rohaya dilaporkan bergegas ke klinik beberapa kali sebelum mengalami keletihan.

Nah, cinta adalah buta dan umur hanyalah nombor. Jika mereka gembira, apa salahnya? Mari kita berdoa untuk keajaiban untuk pasangan itu dapat membayangkan anak pertama mereka.

Apakah pendapat anda tentang situasi ini?

(Sumber: Lobak Merah / World Of Buzz)

The post [UPDATE] Lelaki Remaja Berusia 16 Tahun Enggan Meninggalkan Isterinya Yang Berusia 71 Tahun Untuk Solat Jumaat appeared first on The Coverage Edisi BM.



Sumber: TheCoverage


LAYARI
LIKE PAGE KAMI DI FACEBOOK @CiteHeboh

Share Artikel Ini :

Dikuasakan oleh Blogger.