Sensasi

Wanita Terjatuh Lalu Meninggal Kerana Dia Terlalu Fokus Dengan Telefonnya Dan Tidak Mengambil Peduli Tentang Sekelilingnya

Semasa berjalan, memandu, atau menunggang motosikal, kita semua dinasihatkan agar tidak menggunakan telefon mudah alih kami untuk mengelakkan daripada mengalami kemalangan atau menyebabkan kemalangan. Setiap kali saya melihat seseorang menggunakan telefon mereka, sama ada bercakap di telefon, membalas mesej WhatsApp atau scroll di Facebook semasa memandu, menunggang, atau berjalan saya bimbang untuk mereka dan kesal dengan tindakan mereka.

Seorang wanita Cina yang tidak dinamakan jatuh di atas tangga di atas laluan pejalan kaki apabila dia secara tidak sengaja terlepas satu langkah kerana dia terlalu menumpu perhatian pada telefon bimbitnya Khamis lepas di Suzhou, Anhui Province, China.

Dalam rakaman yang telah menjadi viral di media sosial Cina, wanita itu dapat dilihat dengan matanya tertumpu pada telefonnya, dan disebabkan itu, dia dilihat tersandung pada mulanya dan kemudian jatuh ke bawah tangga dengan cepat sebelum dia berhenti.

Wanita itu segera hilang kesedaran apabila sampai ke arah jalan kaki akibat kesan jatuh akibat kecederaan pada muka dan kepala.

Dia dibawa ke sebuah hospital berhampiran di mana dia mendapat rawatan untuk kecederaannya tetapi meninggal dunia pada keesokan harinya.

Ketagihan telefon bimbit terus menjadi masalah di China, anda boleh mengatakan ia juga di seluruh dunia, tetapi saya tidak faham bagaimana bidang penglihatan seseorang menjadi sangat kecil sehingga anda tidak dapat melihat apa-apa selain skrin telefon. Orang seperti ini tidak boleh menggunakan telefon mereka semasa mereka berjalan atau memandu.

AMARAN: Video grafik.

Apakah pendapat anda?

(Sumber: Next Shark)

The post Wanita Terjatuh Lalu Meninggal Kerana Dia Terlalu Fokus Dengan Telefonnya Dan Tidak Mengambil Peduli Tentang Sekelilingnya appeared first on The Coverage Edisi BM.



Sumber: TheCoverage


LAYARI
LIKE PAGE KAMI DI FACEBOOK @CiteHeboh

Share Artikel Ini :

Dikuasakan oleh Blogger.