Umum

PELIK Dengar Suara Orang Mandi Selepas Solat Subuh, Jemaah Surau TERKEJUT Rupanya..

PELIK Dengar Suara Orang Mandi Selepas Solat Subuh, Jemaah Surau TERKEJUT Rupanya.. | Siapa yang sedang mandi di tandas mandi wanita? Berselang beberapa waktu terdengar teriakan minta tolong dari sana. Ada apa sebenarnya?

Surau Mukhlisin SAS, Kampungbaru, Solok, Sumbar, mendadak ramai usai salat subuh, Jumat (14/7) lalu. Pasalnya, sepasang muda-mudi bernama YS, 19 dan RH, 19, diduga telah berbuat perkara terlarang di bilik air atau tandas surau tersebut. Kedua remaja itu merupakan pelajar salah satu SLTA Negeri di Kota Solok.

Penyidik Satpol PP Solok, Jamalus, mengungkapkan, sekitar pukul 08.00, petugas Satpol PP melihat seorang wanita berlari dari arah Tanjungpaku ke arah terminal teksi dengan cepat.

Wajah wanita tersebut terlihat pucat. Melihat keadaan perempuan tersebut, petugas Satpol PP langsung membawanya ke balai Satpol PP di Jalan Syech Kukut, Tanjungpaku.

Saat dilakukan penyelidikan, wanita yang diketahui bernama YS, 19, masih dilihat terkejut. Dia menceritakan, Khamis (13/7) malam, dia jalan-jalan dengan kekasihnya RH, 19. Dipetik dari laman Planet Merdeka.

Saat jalan-jalan tersebut, terjadi pertengkaran. YS memilih mengakhiri hubungan cinta mereka. Tidak dapat terima untuk putus, RH berusaha memujuk YS. Hati YS akhirnya lembut dan bersedia kembali melanjutkan hubungan cinta mereka.

Keduanya kemudian terus melanjutkan jalan-jalannya. Tanpa terasa, malam kian larut. YS minta RH mengantarkannya pulang ke kediamannya di Simpang Rumbio. Karena sudah malam, RH memujuk YS menginap di surau Mukhlisin SAS, Solok. Karena RH memang salah seorang penjaga di surau tersebut.

YS tidur di ranjang, sementara RH tidur dengan tikar di bawahnya. Saat tersedar dari tidurnya, tiba- tiba RH sudah tidur disamping YS sambil memeluknya. YS membangunkan RH dan meminta RH untuk pindah ke tempat tidurnya.

RH tak mau pindah ke tempat tidurnya semula, dan malah memujuk YS untuk melakukan hubungan terlarang dengan ucapan manis akan bertanggung jawab dengan perbuatannya.

YS yang tergoda dengan pujukan RH, akhirnya mahu melakukan hal terlarang tersebut. Tepat pada pukul 04.45, RH mandi terlebih dahulu dan mempersiapkan pelaksanaan solat Subuh. Usai melaksanakan solat Subuh berjamaah, para jamaah pulang ke rumah masing-masing.

Nah, saat hendak meninggalkan surau, salah seorang jamaah yang masih ingin bersantai di surau curiga, karena mendengar suara orang mandi di bilik mandi wanita surau tersebut. Lalu sang jamaah bertanya kepada RH, siapa yang mandi di bilik mandi wanita.

Awalnya, RH beralasan kalau yang mandi tersebut teman lelakinya. Curiga, si jamaah kembali melontarkan pertanyaan yang sama kepada RH. Akhirnya RH mengakui telah berbuat salah, lalu lari dengan motor. Sebelum lari, dia mengunci biliknya dan bilik mandi surau.

YS yang menyedari terkunci di kamar mandi, berteriak minta tolong untuk dibukakan pintu. Warga sekitar yang mendengar teriakan tersebut langsung mendatangi surau dan bertanya apa yang terjadi.

Orang ramai memecahkan pintu bilik mandi surau dan menemukan seorang wanita yang baru selesai mandi. Orang ramai juga memecahkan bilik RH dan menemukan pakaian dalam YS yang berselerak di lantai. YS yang terkejut melihat banyak orang di depan surau langsung memakai pakaiannya, dan setelah itu langsung lari dari arah Tanjungpaku ke terminal teksi.

”Kami sudah mendengarkan penjelasan YS dan sekarang menyerahkan pada orangtua YS dan RH yang sama-sama berasal dari Batudalam, Bukiksileh. Jika boleh diselesaikan secara kekeluargaan akan lebih baik,” ujar Jamalus.

Keluarga RH sudah dimaklumkan melalui RT setempat, dan keluarga RH setuju menyelesaikan secara kekeluargaan. RH akan menikahi YS.

”Tapi untuk pihak perempuan, kami belum menerima keputusan, karena telah dihubungi melalui telefon berulang kali, belum ada jawapan,” ucapnya.

Kasat Pol PP Solok, Bujang Putra mengakui peristiwa tersebut. Menurut Bujang, pihaknya akan menyerahkan kepada keluarga kedua belah pihak.

”Saya juga sudah mendengar dari dari RT setempat kalau pihak keluarga RH akan menikahkannya,” ucapnya sembari mengatakan jika kedua belah pihak ingin selesaikan ikut undang-undang, maka akan diselesaikan mengikut hukuman.

Kredit : WajibBaca

P.S. 1 – Tips Berguna Buat Si Mata Empat Yang Ramai Tak Tahu !!!
P.S. 2 – Kereta Masuk Air Banjir? Ikuti 3 TIPS Jimat Selamatkan RM3,000 Anda !!!
P.S. 3 – Inilah 7 Gambar RUPA SEBENAR Mak Lampir Yang Buat Ramai Lelaki TERPESONA !!!
P.S. 4 – Kehebatan TEKNOLOGI KETENTERAAN Kerajaan Melayu Melaka Yang Buat Kita Kata WOW !!!
P.S. 5 – Inilah 30 GAMBAR Barang Mangsa Penumpang MH370 Yang Telah DIJUMPAI..19# Paling MENGEJUTKAN !!!

The post PELIK Dengar Suara Orang Mandi Selepas Solat Subuh, Jemaah Surau TERKEJUT Rupanya.. appeared first on MALAYSIA KINII.



Sumber: malaysiakinii


LAYARI
LIKE PAGE KAMI DI FACEBOOK @CiteHeboh

Share Artikel Ini :

Dikuasakan oleh Blogger.