Sensasi

Pelajar Malaysia Diserang Kerana Enggan Menjadi Ahli ‘Geng 550’

Ayolah, mengapa orang membentuk kumpulan dan memaksa orang lain untuk menyertai? Tidakkah anda mempunyai apa-apa yang lebih baik untuk dilakukan dengan kehidupan? Anda tidak memaksa orang untuk menyertai geng anda, anda memperolehnya melalui rasa hormat.

Baru-baru ini, seorang pelajar 3 dari sebuah sekolah menengah berhampiran Taman Impian Emas, Johor Bahru telah dipukul dengan sangat teruk kerana enggan menyertai kumpulan gangster, ‘Gang 550’. Kanak-kanak itu mempunyai kecederaan sehingga berdarah dari serangan itu.

Mangsa yang bernama Allan menyatakan bahawa sejak bulan Mac 2017, hidupnya menjadi sukar kerana ahli geng sentiasa mengganggunya. Dia juga menerima ancaman melalui WeChat daripada ahli-ahli Geng 550.

Sumber: Lobak Merah

Menurut Allan, dia mengabaikan ancaman mereka kerana dia tidak mahu terlibat dalam mana-mana aktiviti melanggar undang-undang, walaupun mereka telah memberi “jaminan keselamatannya”.

“Mereka mengatakan yang mereka akan mengajar saya pelajaran dan membuatkan saya sebagai contoh untuk menunjukkan orang lain apa yang berlaku apabila orang tidak mematuhi mereka.”

Pada kira-kira pukul 1 petang pada hari kejadian, Allan bersama kawan-kawannya menunggu bas sekolah ketika lima orang yang melakukan kesalahan itu menghampiri mereka, salah satu daripada delinkuen itu adalah pasangan sekolah Allan.

Mereka mengheret Allan ke lorong berhampiran dan mula mengancamnya.

Sudah tentu, Allan enggan sekali lagi dan itu mendorong mereka untuk mengambil tindakan dan memukul remaja itu sehingga dia terjatuh.

Sumber: Lobak Merah

Allan pula mempunyai bibir yang terkoyak yang berdarah, sementara dahinya dan telinga kanannya tersumbat dari semua tendangan yang diberikan oleh kumpulan. Itu tidak semua, dia juga mengalami luka di pipinya dan pergelangan tangan kanannya.

“Selepas berasa puas melihat saya meletakkan kumpulan itu dengan baju bertubi-tubi, mereka mengancam saya untuk menyertai kumpulan mereka dan jika tidak, saya akan menghadapi masalah lagi pada masa akan datang.”

Ibu bapa yang berwibawa Allan segera membawa anak mereka ke balai polis untuk membuat laporan sebaik sahaja mereka mengetahui apa yang berlaku kepadanya, mereka bimbang untuk keselamatan dan kesejahteraan anak mereka, mereka berharap polis akan menangkap mereka Remaja untuk mengelakkan sebarang insiden yang berulang.

Sumber: Lobak Merah

Berikutan penyiasatan polis, orang-orang yang mengacau Allan itu baru-baru ini diusir dari sekolah dan cuba merekrut anggota ke dalam geng mereka yang dikenali sebagai Hup Woh Teng atau Gang 550.

Kami berdoa untuk pemulihan cepat Allan dan untuk polis dengan cepat menangkap pengacau ini supaya mereka boleh dipenjara kerana menyebabkan kemudaratan!

(Source: Lobak Merah / World of Buzz)

The post Pelajar Malaysia Diserang Kerana Enggan Menjadi Ahli ‘Geng 550’ appeared first on The Coverage Edisi BM.



Sumber: TheCoverage


LAYARI
LIKE PAGE KAMI DI FACEBOOK @CiteHeboh

Share Artikel Ini :

Dikuasakan oleh Blogger.