Sensasi

7 Fakta Tentang Chryseis Tan – Anak Kepada Tan Sri Vincent Tan, Jutawan Malaysia

1. Anak kepada jutawan terkenal Malaysia, Tan Sri Vincent Tan

Bapanya Tan Sri Vincent Tan, mempunyai nilai bersih sebanyak $ 820 M – RM 1.9 Bilion. Beliau juga adalah pengerusi dan ketua eksekutif Kumpulan Berjaya, sebuah konglomerat pelbagai industri, serta pemilik tiga kelab bola sepak di seluruh dunia dan pemilik bersama kelab bola sepak Los Angeles.

 

2. Chryseis merupakan salah satu daripada 11 anak milik Tan Sri Vincent Tan

 

3. Ketua Pegawai Eksekutif BERJAYA TIMES SQUARE BERHAD

Antara menerajui operasi harian di Berjaya Times Square sebagai Ketua Pegawai Eksekutif, beliau juga adalah salah satu daripada kuasa-kuasa di belakang La Juiceria, Chryseis Tan mengendalikan banyak usaha keluarganya di luar negara, seperti Four Seasons Hotel di Kyoto. Beliau juga berjaya mengumpul AS $ 1.62 juta untuk pembangunan Goxip applikasi untuk mereka yang serius dengan fesyen.

 

4. Beliau Menikahi Anak Kepada Pengasas Naza Group of Companies

Nasimuddin adalah anak kepada jutawan Allahyarham Tan Sri Nasimuddin Amin, yang mengasaskan Kumpulan Naza, sebuah konglomerat dan salah satu nama besar dalam industri motor perdagangan Malaysia.

SM Faliq SM Nasimuddin, 32, melamar kepada Chryseis Tan, 29, anak perempuan Tan Sri Vincent Tan, semasa percutian romantis mereka di Marrakesh.

Menurut akhbar harian berbahasa Cina Nanyang Siang Pau, pasangan itu bertemu ketika belajar di sebuah sekolah antarabangsa.

Faliq yang juga Timbalan Pengerusi Eksekutif Naza TTDI Sdn Bhd dan Pengarah Urusan Kumpulan, adalah sarjana muda yang terakhir di kalangan tiga adik-beradik untuk berkahwin. Chryseis yang anak perempuan sulung di kalangan 11 adik-beradik.

 

5. Seorang Usahawan Yang Berjaya

Ketua Pegawai Eksekutif Berjaya Times Square komited dengan projek-projek pembangunan perbadanan itu, terutama projek Four Seasons Kyoto di Jepun. Dengan kepintaran perniagaan yang tajam yang di ‘turunkan’ oleh ayahnya, almari pakaian terkemuka dan gaya hidup mewah, Chryseis adalah satu kuasa yang berpengaruh yang melabur pelbagai jenama seperti app membeli-belah Goxip, restoran Thai Greyhound Café dan konsep kesihatan La Juiceria.

 

6. Hidup Mewah Sebagai Diva

Beliau meneroka seluruh dunia dalam jet peribadi, helikopter, Rolls Royces dan Bentleys.

Sambutan bachelorette di Bali? EDC di Vegas? Membeli-belah di Beverly Hills? Makan tengah hari di Tokyo? Melayar di luar pantai Itali? Semua mudah dilakukan.

 

7. Chryseis Tan adalah salah satu Rich Kids Instagram dan Tumblr

Akaun media sosial beliau yang giat mempamerkan gaya hidup yang teramat mewah, menobatkan beliaus sebagai salah seorang millennials terkaya di dunia.

The post 7 Fakta Tentang Chryseis Tan – Anak Kepada Tan Sri Vincent Tan, Jutawan Malaysia appeared first on The Coverage Edisi BM.



Sumber: TheCoverage


LAYARI
LIKE PAGE KAMI DI FACEBOOK @CiteHeboh

Share Artikel Ini :

Dikuasakan oleh Blogger.